dinsdag 18 september 2012

Pimp je agenda

Alweer een tijd geleden vroeg Debbie of ik haar wilde helpen met het pimpen van haar agenda. Ze had een wat saai exemplaar en wilde deze graag iets leuker maken. Ik stelde voor om het met stof te beplakken. Hier kon ze zich helemaal niets bij voorstellen, maar toen ik haar vanmiddag een voorbeeld liet zien vond ze het een super leuk idee!

We gingen dus aan de slag. Als eerste koos ze een stofje en lintjes uit, dit knipte ik op maat en heb ik om de agenda geplakt, je weet wel, op de manier waarop je ook je boeken kaft, alleen plak je het nu helemaal aan de agenda vast. Ik gebruikte Tacky glue om de agenda eerst aan de achterkant mee in te smeren, daarna heb ik de agenda erop gelegd en de stof netjes strak gevreven, hierna de rug van de agenda, ik plakte tevens een lint mee vast waardoor Debbie goed kan zien waar ze in haar agenda moet zijn. Hierna ook de voorkant van de agenda. Toen dit klaar was hebben we de lintjes vastgeplakt en daarna ook de binnenkant van de agenda vastgeplakt. Ook dit deed ik met Tacky glue. Om de randen aan de binnenkant netjes af te werken plakte we er een mooi gekleurd papier in en op de laatste pagina een enveloppe om geheimen in te bewaren!

De binnenkant hebben we met stempelafdrukjes versierd. Her en der plakten we stukjes masking tape en ook maakten we tabjes van de tape. Als finishing touch heeft Debbie een mooie gehaakte bloem uitgezocht en deze samen met een hart op de kaft geplakt. Het is heel eenvoudig gehouden, maar wel leuk geworden! Debbie was er ook super blij mee!

Het was een gezellige knutselmiddag!

Klikken is een grotere foto!

Groetjes Tanja

3 opmerkingen:

  1. Leuk geworden! Daar zal ze heeeeeel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuk!
    Dat zou ik ook voor onze jongens willen doen. Misschien eens over jeans-stof nadenken en wat stoerdere stempels?
    Dank je wel voor de inspiratie!!!

    BeantwoordenVerwijderen